مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:102023-06-03اجتماعي

سریال تکراری مزرعه های سوخته در مازندران


بسیاری از کشاورزان پس از برداشت محصول گندم، برنج و جو، ساقه های باقی مانده را آتش می زنند با این تصور که مزرعه را با هزینه ای ناچیز و زمانی کوتاه برای کشت بعدی آماده می کنند ولی درواقع یک فاجعه زیست محیطی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، فصل برداشت گندم و برنج که فرا می رسد شاهد آتش زدن کاه و کلش مزارع توسط برخی کشاورزان هستیم که علاوه بر آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی پیامدهایی برای خود مزرعه به همراه خواهد داشت.

آتش زدن کاه و کلش در برخی مزارع به ویژه مزارع اطراف جاده های استان بیشتر اتفاق می افتد که منطقه غرق دود شده و حتی حوادث جاده ای را رقم می زند.

این روزها هنگام گذر از جاده های مازندران دود غلیظ ناشی از سوزاندن کاه و کلش گندم در شالیزارهای اطراف قابل دیدن بوده که موجب نگرانی برخی شهروندان شده است.

آتش زدن کاه و کلش مزارع در مازندران سابقه طولانی دارد، طی سال های اخیر باوجود فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در ارتباط با تبعات آن هم باز هم این ماجرا تکرار شد، به طوری که شاهد سریال تکراری مزرعه های سوخته در استان هستیم.

بسیاری از کشاورزان پس از برداشت محصول گندم، برنج و جو، ساقه های باقی مانده را آتش می زنند با این تصور که مزرعه را با هزینه ای ناچیز و زمانی کوتاه برای کشت بعدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریال تکراری مزرعه های سوخته در مازندران

سریال تکراری مزرعه های سوخته در مازندران