مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 05:202023-06-09پزشكي

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب


این نکته ثابت شده که مشکلات سلامت روان تا حد زیادی ریشه در تفاوت های فیزیکی در مغز، ژن ها و تفاوت در تجربیات زندگی ما دارد، اما آنچه می خورید و نحوه استفاده بدن از مواد مغذی موجود در غذا نیز برای سلامت روان اهمیت دارد.

- این نکته ثابت شده که مشکلات سلامت روان تا حد زیادی ریشه در تفاوت های فیزیکی در مغز، ژن ها و تفاوت در تجربیات زندگی ما دارد، اما آنچه می خورید و نحوه استفاده بدن از مواد مغذی موجود در غذا نیز برای سلامت روان اهمیت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، تعداد زیادی از تحقیقات نشان می دهد که ماده مغذی آهن نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کند و داشتن مقدار بسیار کم آن می تواند منجر به تشدید علائم مشکلات روانی و یا ایجاد آنها شود.

استفانی وینبرگ لوین ، روانپزشک در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان می گوید: با این حال بسیاری از افرادی که دارای مشکلات روانی مانند افسردگی یا اضطراب هستند و پزشکانی که آنها را درمان می کنند، ممکن است در مورد این ارتباط چیزی ندانند.

او و همکارانش در مقاله ای که در نشریه Current Psychiatry منتشر شده است، با قاطعیت اعلام کردند که افراد مبتلا به بیماری های روانی به طورخاص نیاز به آزمایش خون برای تعیین سطح آهن موجود در بدن شان دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب

ارتباط کمبود آهن با تشدید افسردگی و اضطراب