مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 18:152023-06-01پزشكي

خانواده ها به مصرف قلیان، «تفریحی» نگاه نکنند


رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهمترین نقش خانواده ها این است که حداقل در سنین نوجوانی و جوانی فرزندان خود، - رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهمترین نقش خانواده ها این است که حداقل در سنین نوجوانی و جوانی فرزندان خود، سیگار و قلیان مصرف نکنند و استفاده از قلیان را به عنوان یک تفریح و سرگرمی ندانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا حیدری رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سن مصرف سیگار، گفت: طی مطالعات اخیر سن تجربه مصرف دخانیات در همه دنیا پایین آمده و به سنین کمتر از 15 سال رسیده که این موضوع به دلیل عدم آگاهی مردم و خانواده ها از مضرات دخانیات است.

وی با بیان اینکه شروع مصرف دخانیات به سنین نوجوانی و جوانی بازمی گردد افزود: این مسئله می تواند به دلیل عدم آگاهی یا دسترسی آسان و ارزان به دخانیات باشد.

کنجکاوی نوجوان و الگوپذیری او از بزرگترها مانند پدر، مادر و یا هنرپیشه محبوب یا سفارش یک دوست و همسال از دیگر علل مصرف دخانیات در نوجوانی است.

حیدری با اشاره به اینکه تداوم مصرف دخانیات به صد نخ و یا سه ماه به وابسته شدن به نیکوتین می انجامد، اظهار کرد: مهم ترین نقش خانواده ها این است که حداقل در سنین نوجوانی ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده ها به مصرف قلیان، «تفریحی» نگاه نکنند

خانواده ها به مصرف قلیان، «تفریحی» نگاه نکنند