مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-01بين الملل

رایزنی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست گروه بریکس


رایزنی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست گروه بریکس - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه، 1 ژوئن) در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه بریکس در آفریقای جنوبی، با سرگیی لاوروف همتای روس دیدار و رایزنی کرد.

به اعلام شبکه العربیه، وزیر خارجه عربستان سعودی که امروز برای حضور در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بریکس و کشورهای دوست بریکس، وارد کیپ تاون شده بود، در حاشیه این نشست با همتای روس دیدار و درباره مهمترین قضایا و تحولات در عرصه بین الملل، تقویت اقدامات چندجانبه برای دستیابی به سعادت و رفاه در سراسر جهان، برگزاری چند دیدار دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای برادر و دوست گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و بحران اوکراین گفت وگو کردند.

  پیشتر سرگیی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که قرار است لاوروف در حاشیه این نشست که طی روزهای اول و دوم ژوئن در شهرکیپ تاون در آفریقای جنوبی برگزار می شود، با همتای سعودی دیدار و گفت وگو کند.

  وی با اشاره به رایزنی ها در خصوص روند توسعه گروه بریکس افزود: نامزدهایی بسیار قوی برای عضویت بریکس وجود دارند که عربستان سعودی یکی از آنهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست گروه بریکس

رایزنی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست گروه بریکس