مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:072023-06-17اقتصادي

سالانه یک هزار تن بذر کلزا در خوزستان تولید می شود


مسئول واحد تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال خوزستان گفت: سالانه یک هزار تن بذر کلزا در خوزستان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، جعفر قاسمی رنجبر مسئول واحد تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این استان در تأمین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور به ویژه تولید محصولات راهبردی مانند گندم و کلزا از مهمترین استان های کشور است اظهار کرد: بذر یکی از مهمترین نهاده های تولید پایدار کشاورزی، تأمین کننده امنیت غذایی و لازمه تولید با عملکرد مناسب است.

وی به اهمیت بذر گندم به عنوان نخستین نهاده در تولید اشاره کرد و افزود: استان خوزستان با داشتن منابع آب و خاک مناسب و استفاده از سایر امکانات و نهاده های کشاورزی با همت و تلاش کشاورزان، رتبه نخست تولید دانه و بذور گندم کشور را دارد.

مسئول واحد تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال استان خوزستان گفت: خوزستان با داشتن 2 مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اهواز و صفی آباد با سابقه بیش از نیم قرن، یکی از مهمترین استان های اقلیم گرم کشور در تأمین بذور پرورشی گندم و جو استان و مناطق هم اقلیم کشور است.

وی ادامه داد: هر ساله برای کاشت محصولاتی مانند گندم و کلزا به همت کشاورزان و شرکت های تولید کننده بذر استان، بذور گواهی شده مورد نیاز استان خوزستان با همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه یک هزار تن بذر کلزا در خوزستان تولید می شود

سالانه یک هزار تن بذر کلزا در خوزستان تولید می شود