مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-05سياسي

نگاه امام(ره) به حجاب انسان گرایانه است


مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان گفت: نگاه امام(ره) در واقع به حجاب صرفا سیاسی و یا فرهنگی نیست بلکه خدامحورانه و انسان گرایانه به معنای تکریم مقام زن است و این دیدگاه در آثار امام(ره) به خوبی هویداست.

- مهدی بنکدار مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دیدگاه های امام خمینی(ره) در خصوص زن، حجاب و آزادی اظهار داشت: دیدگاه امام خمینی(ره) به شخصیت زن را می توان از دو جنبه بررسی کرد که نگاه ایشان به خانواده در سیره شخصی و برخورد با همسر و فرزندان خود چگونه بود.

وی افزود: زمانی که امام(ره) به همسر خود احترام می گذاشتند و با محبت و کرامت برخورد می کردند و در عین حال فرزندان خود را در مباحث اجتماعی و انتخاب هایی که روبرویشان بود آزاد می گذاشتند، این به نوعی دیدگاه امام را نسبت به شخصیت زن می رساند.

بنکدار با اشاره به جایگاه زن در اجتماع و نوع نگاه به این موضوع تصریح کرد: از مجموع سخنرانی ها و تألیفاتی که امام(ره) داشتند، بر می آید نگاه ایشان این است که زن با حفظ حدود و مسائل شرعی هیچ تفاوتی با آقایان در مشارکت اجتماعی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه امام(ره) به حجاب انسان گرایانه است

نگاه امام(ره) به حجاب انسان گرایانه است