مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-20سياسي

چرا غیرمجاز شتر بلای جان تلاب صالحیه


دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: چرای مفرط، بیش از حد و غیرمجاز دام به ویژه شتر عامل اصلی غبارخیزی تالاب صالحی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد طهماسبی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از تالاب صالحیه اظهار کرد: کارگروهی تخصصی با جنبه ملی برای حل مشکل غبارخیزی تالاب صالحیه که در دو سال اخیر شدت پیدا کرده است تشکیل شد.

وی بیان کرد: سه معضل عمده در بحث غبارخیزی تالاب مطرح است که اولین آن چرای مفرط، بیش از حد و غیرمجاز دام به ویژه شتر است.

اغلب این شترها به صورت سرگردان در محدوده تالاب چرا می کنند و عمدتاً فاقد پروانه چرا هستند.

طهماسبی افزود: علاوه بر این طی سال های گذشته منابع تأمین کننده آب این تالاب تا حد زیادی محدود شده و قبلاً رودخانه های زیادی وارد رودشور می شدند و در نهایت منطقه را زهکشی می کردند ولی امروز مدیریت صحیحی در بالادست تالاب اتفاق نمی افتد و همین باعث شده سهم تالاب صالحیه از منابع آبی موجود به شدت کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه کاهش بارش ها و تغییر اقلیم این منطقه هم تا حد زیادی در کاهش آب این تالاب تأثیرگذار بوده است، گفت: البته کانال زهکشی هم که جهاد کشاورزی در سنوات گذشته در بالادست این تالاب ایجاد کرده باعث شده که آبی که قبلاً وارد این تالاب می شد، از منطقه خارج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا غیرمجاز شتر بلای جان تلاب صالحیه

چرا غیرمجاز شتر بلای جان تلاب صالحیه