مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 23:402023-06-02سياسي

امیرعبداللهیان اعلام کرد: حمایت 5 کشور عضو بریکس از عضویت ایران


وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت 5 کشور عضو بریکس از عضویت ایران در این گروه گفت: منتظریم سازوکاری که برای پذیرش عضو جدید مورد توافق است را در آینده نزدیک به ما اعلام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه بریکس و دوستان بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده است، امشب (جمعه) 12 خرداد ماه در جمع خبرنگاران در تشریح این نشست گفت: نشست امروز بریکس پلاس که در آفریقای جنوبی برگزار شد، اولین نشستی بود که بعد از حضور وبیناری آقای رییسی در سال گذشته در این نشست، برای اولین بار از وزیر امور خارجه ایران و چند کشور دیگر برای حضور در نشست فوق دعوت به عمل آمد.

وی افزود: در این نشست که شروع گام های مقدماتی برای بررسی درخواست عضویت ایران و اضافه شدن به پنج کشور اصلی عضو بریکس است، جمهوری اسلامی ایران توانست مواضع خود را بیان کند.

رییس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که با وزرای خارجه روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی که در جلسه حضور داشتند در خصوص عضویت ایران و مکانیسمی که در حال تنظیم شدن است گفت وگو کردیم، یادآور شد: وزیر خارجه چین در جلسه حضور نداشت و یکی از معاونان وزیر خارجه چین در نشست مذکور حضور داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان اعلام کرد: حمایت 5 کشور عضو بریکس از عضویت ایران

امیرعبداللهیان اعلام کرد: حمایت 5 کشور عضو بریکس از عضویت ایران