مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-20سياسي

پیش نشست همایش سیره شناسی آیت الله مصباح در مطالعات اسلامی


پیش نشست همایش بین المللی سیره شناسی آیت الله مصباح یزدی در مطالعات اسلامی با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص جایگاه علمی و اندیشه های علامه مصباح فرمودند که اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مثل مرحوم علّامه ی طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر می کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با تکیه بر دو دو ویژگی ممتاز شجاعت و زمان شناسی در علامه مصباح به تشریح هر یک از این دو مؤلفه پرداختند.

وی شجاعت را از جمله فضائل و مکارم اخلاقی و به معنای قوت قلب در آدمی دانستند و عنوان کرد: شجاعت حالتی است در انسان که آدمی را از کارهای دشوار هراسان نمی نماید.

و این خصیصه به شکلی شگرف در علامه مصباح مشهود بود و ایشان هرگز از رویارویی با مسائل مهم هراسناک نبود بلکه با شجاعت با مسائل غامض و پیچیده فکری و معرفتی روبرو و آن را حل می نمود.

این استاد حوزه و دانشگاه، شجاعت را آموزه مهم دینی و اخلاقی خواندند که در قرآن کریم و روایات دینی به آن تاکید فراوانی شده است که می توان از آیات “… فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ …لا یَخافونَ لَومَهَ لائِمٍ”، “… یُقاتِلونَ فی سَبیلِه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نشست همایش سیره شناسی آیت الله مصباح در مطالعات اسلامی

پیش نشست همایش سیره شناسی آیت الله مصباح در مطالعات اسلامی