مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-13اجتماعي

تداوم خیزش گرد و خاک در تهران تا 2 ماه آینده


مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه بیشینه وزش باد در توفان های روزهای گذشته 101 کیلومتر بر ساعت بود، گفت: با توجه به پیش بینی کم بارشی و افزایش دما طی دو ماه آینده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، چند روز گذشته به سبب فعالیت یک سامانه همرفتی، وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در تهران رخ داد که شدت آن 101 کیلومتر بر ساعت بود.

در حالی که این باد سرعت زیادی داشت ولی پایتخت تجربه توفان های شدیدتر را داشته است، به گونه ای که 12 خردادماه سال 1393 تندبادی با سرعت بیش از 120 کیلومتر به همراه گرد و خاک غلیظ و رگبار شدید باران رخ داد.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پدیده وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران طی روزهای گذشته اظهار کرد: بیشترین سرعت باد طی روزهای گذشته در تهران مربوط به روز پنجشنبه (19 خردادماه)با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت و ناشی از فعالیت سامانه همرفتی با ناپایداری شدید بود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته تهران سرعت باد بیش از 101 کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرده است، گفت: این سامانه منجر به شکل گیری توفان گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شد که پس از کاهش سرعت باد، غلظت گردوخاک نیز کاهش پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم خیزش گرد و خاک در تهران تا 2 ماه آینده

تداوم خیزش گرد و خاک در تهران تا 2 ماه آینده