مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-18بين الملل

حمایت لاوروف از موضع کشورهای آفریقایی در قبال امنیت جهانی


وزیر خارجه روسیه پس از دیدار رییس جمهور این کشور با هیئت صلح آفریقایی گفت، کشورهای آفریقایی امنیت جهانی را امری تفکیک ناپذیر و به هم پیوسته می دانند و روسیه از این موضع اصولی حمایت می کند.

- وزیر خارجه روسیه پس از دیدار رییس جمهور این کشور با هیئت صلح آفریقایی گفت، کشورهای آفریقایی امنیت جهانی را امری تفکیک ناپذیر و به هم پیوسته می دانند و روسیه از این موضع اصولی حمایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: اول از همه کشورهای آفریقایی طرح صلح 12 بندی چین را (برای اوکراین) برجسته کردند؛ طرحی که چند ماه پیش ارائه شد و سپس آن ها بخش هایی از ابتکار چینی را که به طرح خودشان نزدیک تر بود، عنوان کردند.

وی افزود: کشورهای آفریقایی تاکید کردند که هیچ استاندارد دوگانه ای نباید در جهان وجود داشته باشد و به تمام اصول منشور سازمان ملل باید به طور یکپارچه و هماهنگ احترام گذاشته شود و اجرا شوند.

هیچ تحریم یکجانبه ای نباید وجود داشته باشد.

آفریقایی ها، امنیت جهانی را امری جدایی ناپذیر می بینند و ما نیز از موضع اصولی آن ها حمایت می کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای آفریقایی دلایل اصلی بحران اوکراین را درک می کنند؛ بحرانی که توسط تلاش های غرب ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت لاوروف از موضع کشورهای آفریقایی در قبال امنیت جهانی

حمایت لاوروف از موضع کشورهای آفریقایی در قبال امنیت جهانی