مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-01اقتصادي

روند مراودات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق رو به رشد است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه مراودات تجاری ایران با اقلیم کردستان عراق رو به رشداست، گفت: امسال این روند رو به رشد به صورت جهشی افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صفری صبح پنجشنبه در نخستین نشست استانداران استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه با تاکید بر رفع برخی مشکلات در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر ادامه داد: ارتباطات اقتصادی ایران با اقلیم سال گذشته 15 درصد افزایش داشت که امیدواریم با حل مشکلات، این رقم به 100 درصد افزایش برسد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته میزبان یک میلیون و 200 هزار نفر در حوزه گردشگری سلامت بود که نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگرپذیری این حوزه است.

صفری اضافه کرد: در بخش دانشگاهی هم 12 هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در ایران تحصیل می کنند که فقط هفت هزار نفر از آنان از هند است و بیشتر در حوزه پزشکی تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اولویت اولش همکاری با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: سال گذشته در وزارت خارجه، اولین سمینار همسایگان به همت دولت سیزدهم در راستای توسعه همکاری های کشورهای همسایه برگزار شد.

معاون دیپلماسی خارجی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران در بخش پزشکی و تجهیزات پزشکی و داروها در سطح بسیار بالایی است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند مراودات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق رو به رشد است

روند مراودات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق رو به رشد است