مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-11اجتماعي

پیش بینی بارش «نرمال» برای پاییز امسال


رییس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور گفت: بارندگی های پاییز در کشور به هنگام شروع می شود و با احتمال زیاد نرمال خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احد وظیفه رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: سال آبی جاری در جنوب غرب کشور، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کردستان تا جنوب آذربایجان غربی و حتی لرستان بارندگی ها بسیار مناسب بود و حتی میانگین 30 سال گذشته و بیشتر از آن را نیز دریافت کرده است.

وی افزود: به ویژه سدهای خوزستان نیز آبگیری بسیار مناسبی از بارندگی ها داشته است و آب تجمیعی پشت سد کرخه بیش از سال گذشته است و با وجود داشتن ظرفیت خالی می توان عنوان کرد که بارندگی در آن مناطق مناسب بوده است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برعکس این مناطق، در نقاط دیگر کشور بارندگی ها مناسب نبود.

برای نمونه خراسان رضوی تنها 46 درصد بارش سال را تاکنون دریافت کرده است و 54 درصد کمبود بارش دارد یا استان تهران که حدود 44 درصد بارندگی کمتر از نرمال را تجربه کرده و درگیر خشکسالی است.

وظیفه خاطرنشان کرد: به طور کلی از شمال غرب، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، کل سواحل جنوبی دریای خزر و استان هایی که در دامنه های جنوبی استان قرار دارند ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بارش «نرمال» برای پاییز امسال

پیش بینی بارش «نرمال» برای پاییز امسال