مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 02:402023-06-14دانش

فرآیند پذیرش دانشجوی خارجی در ایران طولانی است


حجت الاسلام اباذری در نشستی با مدیران و فعالان رسانه ای ایران با اشاره به علاقه جوانان عراقی برای تحصیل در دانشگاه های ایران از دریافت مجوز برای تاسیس 3 دانشگاه ایرانی در عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام اباذری چهارشنبه شب در نشستی با مدیران و سردبیران و فعالان رسانه ای ایران که به عراق سفر کرده اند گفت در حال حاضر 33 دانشگاه ایران مورد قبول وزارت علوم عراق است.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه های ایران گفت: متأسفانه فرایند پذیرش دانشجو قدری طولانی است که امیدواریم تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین از کسب مجوز تأسیس سه دانشگاه ایرانی در عراق خبر داد و گفت: دانشگاه جامعه المصطفی الامین و دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت خود را آغاز کرده اند و دانشگاه آزاد در شرف انجام است.

وی همچنین به استقبال مردم عراق از فیلم و سریال های ایرانی اشاره کرد و افزود: از فیلم های محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی و فیلم های بادیگارد و به وقت شام استقبال خوبی در عراق شده است.

حجت الاسلام اباذری در ادامه به استقبال جوانان عراقی برای فراگیری زبان فارسی اشاره کرد و گفت: هم اکنون دوره های آموزشی زبان فارسی از سوی رایزنی فرهنگی در حال برگزاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیند پذیرش دانشجوی خارجی در ایران طولانی است

فرآیند پذیرش دانشجوی خارجی در ایران طولانی است