مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-03اقتصادي

همکاری در حوزه فناوری و ایجاد منطقه فناوری مشترک با کشور برزیل


سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در دیدار با سفیر ایران در برزیل برهمکاری دو جانبه در حوزه فناوری و نوآوری و ایجاد منطقه فناوری مشترک با کشور برزیل تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، با حضور رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، نشست مشترک با سفیر ایران در برزیل در محل اتاق بازرگانی ایران و برزیل با هدف بررسی راهکارهای ضروری جهت حضور فعال ایران در بازار بزرگ آمریکای لاتین برگزار شد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، در این دیدار در مورد تفاوت تعاملات علمی، پژوهشی با فناوری و نوآوری گفت: موضوع فناوری و نوآوری بطور کلی از تعاملات علمی، پژوهشی و نیز اقتصادی متفاوت است و این در حالی است که کشور ایران و برزیل در رتبه علمی و رتبه فناوری با شاخص جهانی نوآوری بسیار نزدیک به یکدیگر هستند.

وی اشاره کرد : در حوزه فناوری باید با کشور همتراز و یا بالاتر از کشور خود در تعامل باشیم، کشوری که از لحاظ رتبه علمی و فناوری بالاتر از کشور دیگر باشد معمولاً سیاستگذاری ها را اعمال می کند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری گفت: معمولاً کشورهایی که در رتبه GDP (تولید ناخالص داخلی) متفاوت هستند نیاز به تدوین یک سند جامع با یکدیگر دارند و لازم است با کشور برزیل برای آینده یک راهبرد مناسبی جهت همکاری دوجانبه ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری در حوزه فناوری و ایجاد منطقه فناوری مشترک با کشور برزیل

همکاری در حوزه فناوری و ایجاد منطقه فناوری مشترک با کشور برزیل