مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-19اقتصادي

ثبت ملی 18 اثر سیستان و بلوچستان در یک سال


سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 18 اثر تاریخی منقول، تاریخی غیرمنقول و آثار طبیعی و ناملموس در استان ثبت ملی شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: حفظ میراث فرهنگی کشور وظیفه ای همگانی است و نمی توان آن را به یک سازمان و یا نهاد دولتی و اجرایی محدود کرد؛ این وظیفه زمانی اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم بسیاری از اموال و میراث فرهنگی کشور به خاطر سهل انگاری ها، اکنون در گالری ها و حراجی های سایر کشور به تاراج می روند.

در چنین شرایطی، راه اندازی موزه هایی توسط بخش خصوصی که مانع از معاوضه گنجینه های این مرز و بوم با دلارهای سرمایه داران خارجی می شوند، می تواند گامی مؤثر در ترویج فرهنگ نگهداری این اشیا باشد.

سازمان میراث فرهنگی چند سالی است که به استناد آیین نامه حمایت از اموال تاریخی و فرهنگی و آیین نامه حمایت و نظارت از مجموعه داران خصوصی، اقدام به حمایت از مجموعه داران خصوصی در کشور کرده است.

رضا کیخواه آریا در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: طبق آیین نامه و دستورالعمل های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه های طبیعی- تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 18 اثر سیستان و بلوچستان در یک سال

ثبت ملی 18 اثر سیستان و بلوچستان در یک سال