مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-03پزشكي

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در قزوین احداث می شود


مدیر پروژه کمربندی سبز شهر قزوین گفت: اولین مسیر پیاده روی بدون کفش با عنوان «مسیر حس پا» با هدف بهبود سلامت شهروندان در کمربندی سبز شهر قزوین، - سید مسعود میرمعزی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اشاره به سابقه اجرای مسیرهای پیاده روی بدون کفش و پارک های پابرهنه (barefoot park) اظهار کرد: پیاده روی بدون کفش، می تواند تعادل بدن را بهبود بخشد، به تسکین درد کمک کند و منجر به بهبود عملکرد لگن، زانو و مرکز بدن شود.

وی افزود: بازسازی آسیب پا به دلیل پوشیدن کفش نامناسب، تغذیه دیسک های بین مهره ای و جلوگیری از بروز مشکل در آنها پیشگیری از واریس و جلوگیری از درماتوفیت (قارچ پوستی) در پاها از دیگر مزیت های پیاده روی بدون کفش محسوب می شود.

این پژوهشگر حوزه سلامت جسمانی با بیان اینکه مسیرهای پیاده روی بدون کفش، در کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان و اتریش اجرا شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، گفت: پیاده روی در این مسیرها می تواند باعث بهبود فاکتورهای استقامتی در بدن مانند تحرک پذیری مفاصل و اندام ها شود.

وی ادامه داد: در مسیر پیاده روی پابرهنه می توان به صورت متناوب از مصالح طبیعی متفاوت مانند قلوه سنگ در ابعاد مختلف، چوب، شن، چمن و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در قزوین احداث می شود

«مسیر پیاده روی بدون کفش» در قزوین احداث می شود