مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-11سياسي

تشکیل امت واحده از ضروریات جهان اسلام است


رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- با بیان اینکه امروز دانشگاه مذاهب اسلامی نقش مهمی را در زمینه وحدت اسلامی ایفا می کند و شیوه تدریسی که در این دانشگاه وجود دارد در هیچ یک از دانشگاه های کشورهای اسلامی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،مولوی اسحاق مدنی که در نشست هم اندیشی نقش تقریب مذاهب اسلامی در مقاصد شریعت که در دانشگاه مذاهب اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: در دانشگاه های کشورهای اسلامی دیگر، شاهد تدریس مذاهب اسلامی هستیم اما آن چیزی که تدریس می شود اساسی نیست و ضمنی است، اما هدف اصلی دانشگاه مذاهب اسلامی کسب آگاهی از مذهب است، برای مثال در مقطع کارشناسی این دانشگاه مذهب فقه امامی، اصول و فقه خود را توسط استاد فقه امامی آموزش می بیند در مورد مذاهب شافعی و حنفی هم همینطور.

بنابراین ما در سایر دانشگاه های کشورهای دیگر چنین مسئله ای را مشاهده نمی کنیم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران به صورت آزاد مذاهب اسلامی تدریس می شوند و کاملا با قبل از انقلاب متفاوت است و این مسئله بسیار مهم است و ما قدردان آن هستیم.

در ادامه این نشست، مهدی رهبر -عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی- با اشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه و علمای اسلامی تا جایی که لازم است وجود ندارد، اظهار کرد: فقه مذاهب مختلف در برخی دانشگاه ها تدریس می شود ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل امت واحده از ضروریات جهان اسلام است

تشکیل امت واحده از ضروریات جهان اسلام است