مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:362023-05-29اقتصادي

لزوم لغو انحصار در واردات برنج/ ممنوعیت فصلی واردات به ضرر مصرف کننده است


نایب رییس هیات مدیره انجمن برنج با بیان اینکه انحصار واردات توسط شرکت های بزرگ باید لغو شود، گفت: ممنوعیت فصلی که برای واردات برنج در نظر گرفته می شود به ضرر مصرف کننده است زیرا زمانی که قیمت بازار جهانی پایین است امکان واردات وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سالار ساکت در مراسم یازدهمین سالروز تاسیس انجمن واردکنندگان برنج اعلام کرد: پیش بینی می شود که امسال تولید برنج کشور 20 درصد به دلیل خشکسالی ها و کاهش بارندگی افت داشته باشد و هر ساله هم تقریبا نیاز کشور به واردات این  محصول 1.

5 تا 2 میلیون تن است.

  نایب رییس هیات مدیره انجمن برنج با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از اولویت های اصلی است، گفت: در این راستا تلاش می کنیم رفع موانع وارداتی نیز انجام شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ممنوعیت های فصلی همواره منافع مصرف کننده را به خطر می اندازد، زیرا این ممنوعیت همزمان با فصل برداشت کشورهای بزرگ تولیدکننده این محصول است و واردکنندگان نمی توانند در همین مقطع زمانی محصول ارزان وارد کشور کنند و مجبور می شوند در خارج از دوره ممنوعیت فصلی وارد کنند که قیمت تمام شده بیشتری پیدا می کند و به قیمت بیشتری در داخل عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم لغو انحصار در واردات برنج/ ممنوعیت فصلی واردات به ضرر مصرف کننده است

لزوم لغو انحصار در واردات برنج/ ممنوعیت فصلی واردات به ضرر مصرف کننده است