مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 18:112023-06-21سياسي

مدرن ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست در ایران بومی سازی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان ، سردار پاسدار علی بلالی مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی بسبج اساتید اظهارداشت: هوافضا سپاه در حوزه پهپاد به اقتدار رسیده است بطوری که اعلام شد بعد از جنگ جهانی، جمهوری اسلامی ایران اقتدار و قدرت هواپیمای آمریکا را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک تهدید بود که به فرصت تبدیل شد، افزود: در سال 63_64 ایده شهید چمران مبنی بر اینکه باید به یک پرنده ای مجهز شد که بتوان به خط مقدم عراق فرستاد و تصویربرداری کرد، عملیاتی و توانستیم به ساخت پهپاد دست یابیم که نخستین  پهپاد به اسم تلاش نامگذاری شد.

سردار بلالی همچنین به پهپاد مهاجر اشاره کرد و افزود: با این پهپاد بدنبال جمع کردن پهپادهای متجاوز بودیم و تلاش شد در این عرصه به مهندسی معکوس دست یابیم.

مشاور عالی فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با تاکید و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه موشک ها باید به گونه ای ساخته شود که دقیقا نقطه هدف را مورد اصابت قرار دهد و افراد بی گناه آسیب نبینند، در ساخت موشک، مرحله به مرحله پیشرفت کردیم و از موشکی که بُرد 300 کیلومتر با انحراف یکهزار و 500 متر داشت به موشک با بُرد 2 هزار کیلومتر و انحراف صفر رسیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرن ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست در ایران بومی سازی شد

مدرن ترین پهپادهای آمریکا و صهیونیست در ایران بومی سازی شد