مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:542023-05-28سياسي

شام آخر کمال؟


امروز یک شنبه دور دوم رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با حضور رجب طیب اردوغان، نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچدار اوغلو، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- صبح نو نوشت: پس از برگزاری انتخابات در دوره اول، اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو به دور دوم راه یافتند.

شورای عالی انتخابات ترکیه، شمار واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات هم زمان ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور را در مجموع 64 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گزارش داد که سه میلیون و 416 هزار و 98 نفر از آنها در خارج از کشور ترکیه به سر می برند.

رأی گیری انتخابات ترکیه در خارج از این کشور 10 روز پیش آغاز شد و اتباع ترکیه در مدت پنج روز در 73 کشور و در 167 نمایندگی این کشور در نقاط مختلف جهان انجام شد و با حدود 100 هزار رأی افزایش، در مجموع بیش از یک میلیون و 912 هزار نفر از شهروندان ترکیه ای ساکن در خارج رأی دادند و آرای أخذ شده نیز به داخل این کشور منتقل شد که امروز یک شنبه پس از پایان انتخابات در داخل شمارش خواهد شد.

بنا به تصمیم شورای عالی انتخابات ترکیه، همه 191 هزار و 884 صندوق رأی در 973 شهرستان 81 استان داخل و نیز همه صندوق های خارج از کشور ترکیه، فردا پس از اتمام مراحل رأی گیری باز شده و شمارش خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شام آخر کمال؟

شام آخر کمال؟