مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 13:562023-06-06بين الملل

آیا سوئد برای عضویت در ناتو از ارزش های دموکراتیک خود عدول می کند؟


دبیر کل ناتو روز یکشنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در استانبول گفت که حصول توافقی مبنی بر پیوستن سوئد به ناتو در زمان اجلاس ماه آینده اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در لیتوانی محتمل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، رییس جمهوری ترکیه شرط موافقت خود با پیوستن سوئد به ناتو را اتخاذ اقداماتی توسط این کشور در مقابله با اعضای پ ک ک مستقر در سوئد عنوان کرده است.

با توجه به خبرهایی مبنی بر احتمال پیوستن قریب الوقوع سوئد به ناتو، آیا این الگوی دموکراسی اسکاندیناویایی در مقابل خواست رجب طیب اردوغان کمر خم کرده است؟ ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز یکشنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در استانبول گفت که حصول توافقی مبنی بر پیوستن سوئد به ناتو در زمان اجلاس ماه آینده اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در لیتوانی محتمل است.

چندی پیش نیز جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا پس از گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه ای، نسبت به موافقت آقای اردوغان با عضویت سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی ابراز امیدواری کرده بود.

از دیگر سو، قانون جدید ضد تروریسم سوئد از ابتدای ژوئن لازم الاجرا شده و بواسطه این قانون هرگونه اقدام در جهت ترویج، تقویت یا حمایت از یک سازمان ترورسیتی جرم محسوب می شود و به موجب آن ابزار قانونی در مواجهه با هرگونه هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سوئد برای عضویت در ناتو از ارزش های دموکراتیک خود عدول می کند؟

آیا سوئد برای عضویت در ناتو از ارزش های دموکراتیک خود عدول می کند؟