مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 20:502023-06-04سياسي

مواضع امام خمینی(ره) مانیفست سینمای انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد


حمید بهمنی، کارگردان سینمای ایران معتقد است «در طول 45 سال اخیر، اتفاقات بسیار خوبی در سینما رخ داده اما مقیاس آن هنوز نسبت به کلام و انتظار امام خمینی(ره) از سینما، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- تسنیم نوشت: بسیاری از سینماگران و اهالی فکر و اندیشه معتقدند که حیات سینمای پس از انقلاب، مرهون و مدیون موضع گیری شفاف و هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است.

سخن مشهور امام خمینی (ره) که در بدو ورودشان به ایران در بهشت زهرا ایراد شد، مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم ، فصل الخطاب روشن و دقیقی بود که حجت را بر همگان تمام کرد و نشان داد که بن مایه های اندیشه و نگرش حضرت امام خمینی(ره) به فرهنگ، هنر و به ویژه سینما به مثابه یک رسانه تمدن ساز، تا چه اندازه عمیق، پیشرو و مترقی است.

اینک در آستانه سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به سراغ حمید بهمنی فیلمساز و سینماگر برجسته کشورمان رفتیم و با او درباره نقش اساسی و تاریخ ساز امام خمینی(ره) در احیای سینمای پس از انقلاب اسلامی به گفت وگو نشستیم.

سینمای پس از انقلاب هنوز انتظارات را برآورده نکرده است حمید بهمنی با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) درباره سینما که در در تولد انقلاب اسلامی ایراد شد، به خبرنگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواضع امام خمینی(ره) مانیفست سینمای انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد

مواضع امام خمینی(ره) مانیفست سینمای انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد