مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 10:052023-06-15سياسي

هفته ای برای صنایع دستی با برنامه های ملی/نگرانی برای یک اثر ملی


رویدادهای ملی در حوزه صنایع دستی، برپایی نمایشگاه ملی در اصفهان، به نام زدن سند ارگ سمنان به نام دولت و تجاوز به عرصه کوشک ابرکوه یزد خبرهای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته بود.

- خبرگزاری مهر_ گروه جامعه؛ در این هفته که مصادف با هفته صنایع دستی بود در هر شهر واستان کشور یک رویداد و نمایشگاه در این حوزه برگزار شد.

رییس شورای جهانی صنایع دستی نیز به همراه معاون صنایع دستی کشور به چند استان سفر کردند از جمله به شهر اصفهان به این دلیل که مهمترین برنامه صنایع دستی و نمایشگاه در آنجا برگزار شد.

بعد از آن مریم جلالی معاون صنایع دستی به شهر رشت رفت و همان جا در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: صنایع دستی موید و نماد تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین کشورها، شهرها و مردمان باشد.

ثبت جهانی 4 شهر ایران در حوزه صنایع دستی وی با بیان اینکه صنایع دستی در سرفصل های زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین است، افزود: گلیم عنبران نمادی از فرهنگ، هنر و هویت ایرانی و اسلامی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه دولت رویکرد اقتصاد هویت بنیان را در پیش گرفته است، گفت: نگاه به صنایع دستی به عنوان نماد هویت بخشی و اصالت ایرانیان مناطق مختلف بویژه گیلان در بخش اقتصاد و درآمد بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته ای برای صنایع دستی با برنامه های ملی/نگرانی برای یک اثر ملی

هفته ای برای صنایع دستی با برنامه های ملی/نگرانی برای یک اثر ملی