مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:152023-06-13بين الملل

گزارش «اینترسپت» از تأثیر تحریم ها بر کودکان تالاسمی در ایران


یک وبگاه آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که بر خلاف ادعای مقامات واشنگتن، تحریم ها مانع ورود داروهای مورد نیاز بیماران به ایران می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه آمریکایی اینترسپت امروز (سه شنبه) طی گزارشی به شکایت انجمن تالاسمی ایران از دولت آمریکا پرداخت و نوشت که طبق اسنادی که به دست آورده است، برخی شرکت های دارویی از بیم آمریکا دیگر داروهای بیماران تالاسمی را به  ایران صادر نمی کنند.

به نوشته اینترسپت ، دولت آمریکا در حال حاضر درگیر شکایت قضایی انجمن تالاسمی ایران که یک انجمن غیر دولتی محسوب می شود، است.

این انجمن در شکواییه ای که در دادگاه فدرال ایالت اورگان تنظیم کرده، از دولت آمریکا و دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) که تحریم ها و مجوزهای تجاری را مدیریت می کند، خواسته است تا مجوز ورود دارو و تجهیزات پزشکی حیاتی از طریق مجاری عادی بازرگانی به ایران را صادر کند.

بیماری تالاسمی نوعی کم خونی ارثی یا ژنتیکی است که از طریق والدین به کودکان منتقل می شود و با بزرگتر شدن کودک عوارض بیماری مانند پهن شدن استخوان چهره، تغییر چهره بیمار، بزرگ شدن کبد و طحال و اختلال رشد خود را نشان می دهد.

  در متن شکواییه انجمن تالاسمی ایران آمده است که هزاران بیمار مبتلا به تالاسمی در ایران پس از قطع یا کاهش صادرات دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش «اینترسپت» از تأثیر تحریم ها بر کودکان تالاسمی در ایران

گزارش «اینترسپت» از تأثیر تحریم ها بر کودکان تالاسمی در ایران