مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:302023-06-03اجتماعي

حمل و نقل پاک در بودجه امسال چه جایگاهی دارد؟


تاثیر مثبت دوچرخه سواری بر سلامت جسمی و کاهش ترافیک و آلودگی هوا بر هیچ کس پوشیده نیست، اما چندین سال است که این حمل و نقل پاک در فراموشی به سر می برد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تاثیر مثبت دوچرخه سواری بر سلامت جسم و کاهش ترافیک و آلودگی هوا بر هیچ کس پوشیده نیست، به همین خاطر 5 سال پیش  در سال 2018 سازمان ملل متح در راستانی آشتی با طبیعت و حفظ محیط زیست، سوم ژوئن(برابر با 13 خرداد) را در تقویم، روز جهانی دوچرخه سواری نامگذاری کرد.

اما چندین سال است که این حمل و نقل پاک در فراموشی به سر می برد و انگار شهروندان پایتخت با آن غریبه شده اند؛ تا چندین سال پیش در سطح شهر تهران دوچرخه هایی نارنجی رنگ چراغ می دادند و با خرید یک اشتراک ماهانه مردم به راحتی می توانستند از آن استفاده کنند، اما رفته رفته از تعدادشان کاسته شد تا اینکه دیگر ناپدید شدند! شاید بپرسید چرا؟! مدیر شرکت بیدود در این رابطه گفته که به دلیل عدم حمایت های شهرداری دوچرخه ها را از سطح شهر جمع آوری کردیم و اگر زودتر شهرداری پای کار آید ما هم دوباره به سطح شهر می آییم.

برخی از اعضای شورای شهر تهران معتقدند که سیر دوچرخه در تهران یک مدل حمل ونقل شکست خورده است؛ بیشتر از این نباید در این حوزه هزینه شود و بودجه تعلق بگیرد، بهتر است این دوچرخه ها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل و نقل پاک در بودجه امسال چه جایگاهی دارد؟

حمل و نقل پاک در بودجه امسال چه جایگاهی دارد؟