مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:102023-05-29پزشكي

شهروندان از خرید گوشت دام بدون مهر دامپزشکی جدا خودداری کنند


با توجه به شروع فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جهرم، شعبانی با بیان اینکه سلامتی شهروندان و بهداشت عمومی در اولویت و خط قرمز است، افزود: شهروندان باید از خرید گوشت و فراورده های خام دامی بدون مجوز دامپزشکی جدا خودداری کنند.

رییس شورای سلامت شهرستان جهرم تاکید کرد: 19 قصابی غیر مجاز در شهر جهرم شناسایی و توسط اداره دامپزشکی جهرم به مراجع قضایی معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه جهرم گفت: از گروه های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه ها، قصابان، خانم های خانه دار و همچنین روستاییان و عشایر که به نحوی با دام سروکار دارند، درخواست می شود با جلوگیری از رفتارهای مخاطره آمیز مراقب سلامتی خود باشند.

  شعبانی عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارکنان کشتارگاه، انتقال و عرضه کنندگان گوشت، نگهداری لاشه حداقل به مدت 24 ساعت پس از استحصال در اتاق سرد در کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت خریداری شده باید به مدت حداقل  24 ساعت در یخچال 0 تا 4 درجه سانتی گراد، نگهداری و سپس، مصرف شود)، خودداری از مصرف جگر به صورت خام (جگر خریداری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان از خرید گوشت دام بدون مهر دامپزشکی جدا خودداری کنند

شهروندان از خرید گوشت دام بدون مهر دامپزشکی جدا خودداری کنند