مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-02پزشكي

آثار سیگارهای الکترونیک بر «سلامت»


یک فلوشیپ بیماری های ریه با هشدار نسبت به اینکه متاسفانه سیگار به یک مُد یا ابراز تجدد بدل شده است، در عین حال تاکید کرد: تقریبا بروز تمام سرطان ها در هر ارگانی از بدن در گروه افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سید احمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، درباره آثار مصرف سیگار الکترونیک و ویپ ها بر سلامت ریه، گفت: شاید مصرف این دست وسایل تا حدی میزان ورود نیکوتین و CO2 به ریه ها را کاهش دهد اما، مقدار زیادی از عوارض به دلیل استفاده از این وسایل را شاهد هستیم که سلامت خود فرد و اطرافیان را به خطر می اندازد.

وی افزود: مصرف سیگار متاسفانه به یک مُد یا ابراز تجدد بدل شده است به شکلی که حتی شاید فردی سیگار کشیدن هم بلد نباشد اما آن را روشن می کند تا اقدام به جلب توجه کند اما به عوارض آن توجه نمی کند.

او با بیان اینکه سیگار ریسک فاکتوری برای بروز انوع بیماری ها است، بیان کرد: بیماری های قلبی _ عروقی، بیماری های ریوی، فشارخون بالا، مشکلات عصبی و.

همگی از عواملی است که بر سلامت و رشد کودکان هم اثرگذار است.

مادران بارداری که سیگار می کشند و یا مادرانی که در معرض دود دست دوم دخانیات هستند، ممکن است جنین شان رشد مناسبی نداشته باشد و حتی جنین در معرض خطر ناهنجاری های دیگری قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار سیگارهای الکترونیک بر «سلامت»

آثار سیگارهای الکترونیک بر «سلامت»