مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-14سياسي

پرهیزکار: قرآن لا اکراه فی الدین گفته نه لا اکراه فی احکام الدین!


شهریار پرهیزکار حافظ و استاد قرآن می گوید: تفسیر آیه «لا اکراه فی الدین» برای پذیرش اصل دین و اجرای دستورات خدا و پیامبر بر مؤمنان است و اگر حرف افرادی چون خاتمی صحیح بود، - خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت های دینی ـ مهدی احمدی: چندی پیش رییس دولت اصلاحات در سخنانی جنجالی در جمع زنان گفت: وقتی خداوند می گوید: لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد؛ پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟ اینها روش های عقب افتاده، ضد زن و ضد مرد را می خواهند به نام اسلام پیاده کنند.

 اسلامی که ما می خواهیم باید به نیاز های امروز ما پاسخ بگوید.

وی همچنین انسان عفیف را متمایز از انسان باحجاب دانست و گفت: ما از جامعه عفیف حمایت می کنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم.

همچنین زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از سران فتنه دیروز گفته است: نحوه پوشش و سبک پوشش نه جزء 5 اصلِ اصول دین است و نه در زمره 8 فرعِ فروع دین.

سخنان خاتمی موجب شد تا اهل علم و همچنین معلمان و مفسران قرآن به این تفسیر غلط از آیات الهی اعتراض کنند، اما لازم بود تا برای آشنایی با تفسیر آیه شریفه لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ دقایقی با شهریار پرهیزکار حافظ کل و استاد قرآن کریم به گفت وگو بنشینیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیزکار: قرآن لا اکراه فی الدین گفته نه لا اکراه فی احکام الدین!

پرهیزکار: قرآن لا اکراه فی الدین گفته نه لا اکراه فی احکام الدین!