مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 17:352023-06-02فرهنگي

1006 اثر تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: تاکنون تعداد 1006 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدجواد ساوری گفت: تا امروز هزاران اثر واجد ارزش در فهرست آثار ملی قرارگرفته و استان گلستان نیز به واسطه قدمت و موقعیت جغرافیایی خود بسیاری از این آثار را در خود جای داده که هنوز بخش زیادی از آن ها بکر و دست نخورده باقی مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون در این استان 1006 اثر شامل 44 اثر منقول، 800 اثر غیرمنقول، 44 اثر طبیعی، 11 اثر غیرمنقول واجد ارزش و 107 اثر میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به روند ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی، گفت: ثبت میراث ملموس شامل بناهای تاریخی و محوطه های باستانی، ثبت میراث ناملموس شامل آداب ورسوم، آیین ها، بازی ها و غذاهای سنتی و محلی، ثبت میراث طبیعی شامل جاذبه های منحصربه فرد طبیعی و ثبت میراث منقول شامل اشیا نفیس تاریخی، موزه ای دارای اصالت ملی می شود.

ساوری یادآور شد: از سال 1310 تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 35 اثر استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود و در طول این بیش از چهل وچهار سال 971 اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و… استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شد که با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1006 اثر تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

1006 اثر تاریخی گلستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است