مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:312023-06-06بين الملل

مخالفت ماکرون با گسترش ناتو به آسیا و افتتاح دفتر در ژاپن


فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که رییس جمهور فرانسه از موافقت با پیشنهاد ناتو برای افتتاح دفتر هماهنگی در ژاپن، خودداری کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشریه فایننشال تایمز به نقل از چندین منبع آگاه اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه ناتو نباید ورای آتلانتیک شمالی توسعه پیدا کند، از افتتاح دفتر هماهنگی این ائتلاف نظامی در ژاپن خودداری کرده است.

به گفته هشت منبع مطلع که با فایننشال تایمز گفت وگو کرده اند، مخالفت ماکرون با طرح افتتاح دفتر ناتو در ژاپن که نخستین دفتر این ائتلاف نظمی در قاره آسیا خواهد بود، به بن بست چندین ماهه مذاکرات در ناتو منجر شده است.

یکی از منابع گفته که افتتاح دفتر در توکیو نیازمند موافقت متفق القول شورای آتلانتیک شمالی بوده و این بدان معناست که پاریس قادر به لغو این پیشنهاد است.

به گفته این منبع، ماکرون اعتقاد دارد که منشور ناتو، محدودیت های جغرافیایی برای توسعه این ائتلاف اعمال کرده و براین اساس توسعه ناتو به آسیا ممنوع است.

رییس جمهور فرانسه هفته گذشته در کنفرانسی هشدار داد که اعمال فشار به ناتو جهت توسعه دامنه و بازه جغرافیایی اش، اشتباهی بزرگ است.

یکی دیگر از منابع فایننشال تایمز گفته که پاریس همچنین هیچ تمایلی ندارد تا از سیاست هایی که به تنش بین ناتو و چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت ماکرون با گسترش ناتو به آسیا و افتتاح دفتر در ژاپن

مخالفت ماکرون با گسترش ناتو به آسیا و افتتاح دفتر در ژاپن