مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:552023-06-17اقتصادي

لزوم طراحی نظام مشترک مالی با ازبکستان


وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید که برای توسعه همکاری های اقتصادی با ازبکستان، باید نظام مالی مشترک میان دو کشور در آینده نزدیک آغاز به کار کند.

- وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید که برای توسعه همکاری های اقتصادی با ازبکستان، باید نظام مالی مشترک میان دو کشور در آینده نزدیک آغاز به کار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس علی آبادی در همایش اقتصادی ایران و ازبکستان، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسائلی که در ارتباط با ازبکستان اهمیت فراوانی دارد، سطح بالای همکاری های سیاسی و فرهنگی میان دو کشور است، ما باید تلاش کنیم که در این زمینه، توسعه بازرگانی و تجارت مشترک میان دو کشور نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت، نیاز به فراهم کردن مقدمات لازم خواهد داشت، توضیح داد:با استفاده از روش های مالی جدید و طراحی یک نظام مالی مشترک میان دو کشور، می تواند بخش مهمی از دغدغه ها در این زمینه را بر طرف کند.

از سوی دیگر در حوزه هایی مانند گمرک و تسریع فرایند تجارت نیز باید تلاش کنیم که مقدمات همکاری های دو جانبه فراهم شود.

وزیر صمت با اشاره به پیگیری فهرستی از کالاهای برای تجارت ترجیحی میان ایران و ازبکستان، گفت: این فهرست در حال تهیه است و پس از نهایی شدن آن، می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک بتوان به تجارت ترجیحی میان دو کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم طراحی نظام مشترک مالی با ازبکستان

لزوم طراحی نظام مشترک مالی با ازبکستان