مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 08:502023-06-03پزشكي

با مصرف این سبزی التهاب معده و روده را برطرف کنید


پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می شود؛ مطالعات صورت گرفته در سال 2012 توسط محققان دانشگاه لانگ آیلند نشان می دهد، - جی پلاس ، محققان آمریکایی دریافتند، یک ماده شیمیایی در پونه کوهی (اورگانو) موسوم به کارواکرول باعث از بین رفتن نوروویروس ها در بدن موش می شود.

بهداشت نیوز نوشت؛ نورو ویروس مسوول 267 میلیون مورد گاسترو آنتریت حاد (التهاب معده و روده) در سراسر جهان است و این عامل بیماری زا از طریق تنفس، آب و مواد غذایی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

نورو ویروس ها از چهار دهه قبل شناسایی شده اند، اما درمان خاصی برای مقابله با آن تولید نشده است؛ این ویروس باعث آلوده شدن سطوح جامد شده و در برابر بسیاری از مواد ضدعفونی کننده نیز مقاومت می کنند.

محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی دکتر کلی برایت در تحقیقات خود دریافته اند، پونه کوهی (اورگانو) دارای ماده شیمیایی به نام کارواکرول (carvacrol) است که می تواند منجر به از بین رفتن نورو ویروس ها شود.

این ماده شیمیایی قادر به شکستن لایه پروتیین های اطراف ویروس شده و عامل ضد میکروبی دیگر نیز با نفوذ به داخل ویروس، اقدام به از بین بردن آن می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با مصرف این سبزی التهاب معده و روده را برطرف کنید

با مصرف این سبزی التهاب معده و روده را برطرف کنید