مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 18:052023-06-03اقتصادي

پارک ملی کرخه هر روز گرفتار آتش سوزی است/ پیش بینی افزایش موارد حریق


رییس پارک ملی کرخه با اشاره به وقوع هفت مورد آتش سوزی در جنگل کرخه از ابتدای امسال تاکنون گفت: در این مدت در مجموع 25 تا 26 هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخته است.

- محمد الوندی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موارد وقوع حریق در پارک ملی کرخه اظهار کرد: با گرم شدن هوا و آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، تقریبا هر روز مواردی از وقوع حریق در پارک ملی کرخه رخ می دهد.

وی افزود: از ابتدای سال تا دو روز پیش، هفتمین مورد آتش سوزی در جنگل کرخه رخ داد و در مجموع 25 تا 26 هکتار از مساحت این پارک در آتش سوخت.

ببینید: رییس پارک ملی کرخه با بیان اینکه عمده درختان این پارک، گز و پده هستند، گفت: با توجه به تراکم پوشش گیاهی در جنگل تقریبا در پی این آتش سوزی ها حداقل در هر یک متر مربع مساحت، یک درخت یا نهال می سوزد.

وی عنوان کرد: عمده دلایل این آتش سوزی ها آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان و سرایت حریق از مزارع کشاورزی به جنگل است.

بیشتر بخوانید: دو بخش حفاظت شده پارک ملی کرخه در آتش سوخت الوندی افزود: با توجه به اینکه هنوز محصولات اراضی کشاورزی برداشت نشده و هنوز برخی از کشاورزان زمین هایشان را برای کشت محصول آماده نکرده اند، احتمالا حداقل در 15 تا 20 روز آینده آتش سوزی مزارع و سرایت آن به جنگل های کرخه ادامه دارد و ممکن است بیشتر از این شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارک ملی کرخه هر روز گرفتار آتش سوزی است/ پیش بینی افزایش موارد حریق

پارک ملی کرخه هر روز گرفتار آتش سوزی است/ پیش بینی افزایش موارد حریق