مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-03سياسي

دکترین نهضت امام خمینی(ره)، تغییر بنیادی در فرد و جامعه بود


یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام بر اساس دکترین خاصی حرکت کرده و انقلاب را شکل دادند، گفت: مهم ترین اصل این دکترین، دگرگونی فرد و جامعه بود.

- دکترین نهضت امام خمینی(ره)، تغییر بنیادی در فرد و جامعه بود ایسنا/اصفهان یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امام بر اساس دکترین خاصی حرکت کرده و انقلاب را شکل دادند، گفت: مهم ترین اصل این دکترین، دگرگونی فرد و جامعه بود.

این انقلاب در فرد و جامعه نیاز به اطلاع رسانی، افشاگری و تبیین اسلام ناب داشت که خود امام خمینی در طول 17 سال این کار را با تلاش و جهاد فراوان به نحو احسن انجام دادند.

حجت الاسلام احمد سالک، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام(ره) در طول سالیان دراز همه انقلاب های داخل کشور را که با محوریت علما انجام شده بود، مطالعه کرده بودند.

ایشان بر شخصیت شیخ فضل الله نوری و مقابله با انگلیس، مبارزه آیت الله مدرس با رضاخان، مقابله سید ابوالقاسم کاشانی با آمریکا، انگلیس و جریان ملی شدن صنعت نفت احاطه کامل و اطلاعات جامعی از جریانات سیاسی و تاریخی کشور داشتند.

همچنین امام دشمن شناسی قوی و قهار بودند و دشمنان داخلی مثل منافقین و خارجی مثل آمریکا، انگلیس و به خصوص اسراییل را به خوبی می شناختند و با این شناخت کامل به خوبی درک م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکترین نهضت امام خمینی(ره)، تغییر بنیادی در فرد و جامعه بود

دکترین نهضت امام خمینی(ره)، تغییر بنیادی در فرد و جامعه بود