مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 00:252023-06-08فرهنگي

شجریان در رده بزرگانی چون حافظ و سعدی است


درباره محمدرضا شجریان، تعاریف و نقل قول های بسیاری موجود است و کتاب هایی هم درباره او نوشته شده است که ابعاد مختلفی از این هنرمند را بررسی کرده است.

- درباره محمدرضا شجریان، تعاریف و نقل قول های بسیاری موجود است و کتاب هایی هم درباره او نوشته شده است که ابعاد مختلفی از این هنرمند را بررسی کرده است.

حال در جدیدترین نمونه از کتاب های مربوط به محمدرضا شجریان، مهران حبیبی نژاد دست به قلم برده و کتابی تحت عنوان اسطوره موسیقی شرق از مجموعه گفته ها و دل نوشته ها درباره این هنرمند، جمع آوری کرده است.

به همین جهت تصمیم گرفتیم طی گفت وگویی با مهران حبیبی نژاد از جزییات این کتاب با خبر شویم.

او درباره این کتاب به ایسنا گفت: کتاب اسطوره موسیقی شرق، تمجید و ستایش یک نویسنده یا یک شخص از استاد محمدرضا شجریان نیست.

این کتاب، گفته ها و دل نوشته های بسیاری از هنرمندان، اساتید دانشگاه، موسیقیدانان، نویسندگان، پژوهشگران، شاعران، خبرنگاران داخلی و خارجی و حتی سیاستمداران درباره شخصیت چندوجهی استاد شجریان و متأثر از صدای ملکوتی او و آفرینش آثار فاخر و کم نظیر در پنج دهه موسیقی آوازی ایران است که نگارش آن دو سال طول کشید.

به هر حال در بین هنرمندان کمتر دیده ایم که طیف وسیعی از جامعه درباره یک شخصیت هنری تا این حد صحبت کنند و از هنر و عظمت کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شجریان در رده بزرگانی چون حافظ و سعدی است

شجریان در رده بزرگانی چون حافظ و سعدی است