مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 08:102023-06-11اقتصادي

تشکیل حدود 3 هزار پرونده تخلف در گیلان


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل حدود 3 هزار پرونده تخلف در این استان خبر داد و گفت: گیلان جزو 5 استان برتر در بخش بازرسی قرار گرفت.

- تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آرامش بازار لاستیک در گیلان مثال زدنی است زیرا فضا برای متخلفین و محتکران لاستیک در گیلان ناامن شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 3 هزار پرونده تخلف در این بخش تشکیل شده که منجر به جریمه 12 هزار میلیارد ریالی و ارسال به تعزیرات جهت اعمال قانون شده است.

وی به وضعیت برخی کالاهای اساسی در این استان از جمله شکر اشاره کرد و ادامه داد: برزیل و هند از بزرگترین تولید کنندگان شکر در جهان هستند که به دلیل خشکسالی با کاهش 25 درصدی تولید شکر مواجه شده اند و این مسئله سبب افزایش نسبی قیمت شکر در بازارهای جهانی و از جمله در کشور ما هم شده است.

پورحیدری با بیان اینکه سرانه مصرف شکر در دنیا 19 و نیم کیلو گرم و در کشور ما 29 کیلوگرم است، گفت: یعنی حدود 10 کیلو بیشتر از میانگین جهانی مصرف شکر داریم و سالانه نیازمند واردات بیش از یک میلیون تن شکر در کشور هستیم که مواد اولیه برخی صنایع غذایی به شکر وابسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل حدود 3 هزار پرونده تخلف در گیلان

تشکیل حدود 3 هزار پرونده تخلف در گیلان