مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:402023-06-06اقتصادي

پزشکان جوان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند


رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به مشکلات پزشکان، گفت: وضعیت پزشکان جوان وخیم تر است و اغلب آنان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، افزود: پزشکان هم مانند سایر صنوف باید زندگی کنند و وقتی درآمدهای پزشک با هزینه های زندگی همخوانی نداشته باشد، مجبورند به شغل دوم رو بیاورند.

وی گفت: هر پزشک برای اداره یک مطب ماهانه باید 50 تا 60 میلیون تومان اجاره مطب، هزینه آب و برق، مالیات، بیمه و حقوق منشی و مستخدم پرداخت کند، در حالی که چنین درآمدی ندارد.

خسرونیا افزود: در چنین شرایطی اغلب پزشکان مجبورند، در کنار طبابت شغل دوم یا سوم هم داشته باشند تا بتوانند هزینه های زندگی را تأمین کنند.

متأسفانه بسیاری از پزشکان عمومی، داخلی، عفونی و اطفال به طور جدی با مشکلات مالی مواجه شده ‏اند و درآمدهای آنها برای ادامه زندگی کافی نیست.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: وضعیت مالی پزشکان به قدری ناگوار است که برخی پزشکان به این نتیجه رسیده اند که مطب خود را تعطیل و به جای آن کافی شاپ یا آرایشگاه تأسیس کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان جوان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند

پزشکان جوان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند