مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-05بين الملل

دعوت طالبان از بازرسان استرالیایی برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی مرکزی طالبان در گفتگو با شبکه «اس بی اس» گفت که اگر نهاد بازپرس استرالیا جنایات را با صداقت بررسی می کند، - سخنگوی دولت موقت طالبان از بازرسان استرالیایی خواسته که برای بررسی صادقانه اتهامات جنایات جنگی سربازان این کشور به افغانستان سفر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ذبیح الله مجاهد سخنگوی مرکزی طالبان در گفتگو با شبکه اس بی اس گفت که اگر نهاد بازپرس استرالیا جنایات را با صداقت بررسی می کند، در این صورت طالبان نیز به این تحقیق کمک خواهد کرد.

مجاهد در ادامه تاکید کرد که طالبان هنوز به این موضوع اعتماد ندارد.

سربازان استرالیایی که اسامی آن ها تحت حافظت قرار داده شده است، متهم به دستکم 39 مورد جنایت جنگی در افغانستان هستند که در گزارش 2020 بریتون شواهد معتبری از آن ارایه شد.

از میان سربازانی که عضویت نیرو های ویژه استرالیا (SAS) را داشتند و در ماموریت های جداگانه در افغانستان دست به قتل غیرنظامیان مسلح زده بودند فقط شواهدی از جنایت بن رابرتز اسمیت -کهنه سرباز استرالیایی- ارائه شده و دادگاه فدرال نیز او را مجرم معرفی کرده است.

ذبیح الله مجاهد جنایات جنگی بن رابرتز اسمیت را که در افغانستان مرتکب شده نمادین خواند و گفت که دفتر بازپرس ویژه (OSI) که مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت طالبان از بازرسان استرالیایی برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان

دعوت طالبان از بازرسان استرالیایی برای بررسی جنایات جنگی در افغانستان