مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-21اقتصادي

احیای بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی کبودراهنگ


مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه این شهرستان در سطح استان همدان رتبه نخست بیابان زدایی را دارد، گفت: بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان کبودراهنگ از سال 99 تاکنون با کاشت نهال و گیاهان مقاوم به خشکسالی بیابان زدایی و .

- ایسنا/همدان مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه این شهرستان در سطح استان همدان رتبه نخست بیابان زدایی را دارد، گفت: بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان کبودراهنگ از سال 99 تاکنون با کاشت نهال و گیاهان مقاوم به خشکسالی بیابان زدایی و احیاء شده که این کار به عنوان یک نمونه و الگو برای دیگر مناطق بیابانی استان می تواند معرفی شود.

ابوالقاسم علی ویردی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مناطق شاوه و گنده جین از جمله مناطق دارای بیشترین اراضی بیابانی در سطح شهرستان کبودراهنگ به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار هکتار از اراضی عرصه ملی شهرستان کبودراهنگ در معرض خطر بیابانی شدن بوده که با اقدامات مختلف احیای این عرصه ها در برنامه است.

علی ویردی یادآور شد: در رابطه با منطقه بیابان زدایی گنده جین و شاوه در اجرای طرح مقابله با بیابان زدایی، عملیات اصلاحی و احیایی در این مناطق از طریق کاشت گونه بیابانی و مقاوم به شوری گیاه آتریپلکس و قره داغ به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی کبودراهنگ

احیای بیش از 400 هکتار از اراضی بیابانی کبودراهنگ