مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-03بين الملل

بلینکن: از صلحی حمایت می کنیم که مورد موافقت اوکراین باشد


به باور وزیر خارجه آمریکا، هر نوع از آتش بس در جنگ اوکراین که به نفع روسیه باشد، بی دوام خواهد بود و واشنگتن از صلحی حمایت می کند که مورد موافقت کی یف باشد.

- به باور وزیر خارجه آمریکا، هر نوع از آتش بس در جنگ اوکراین که به نفع روسیه باشد، بی دوام خواهد بود و واشنگتن از صلحی حمایت می کند که مورد موافقت کی یف باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی در تالار شهر هلسینکی بر حمایت واشنگتن از کی یف حمایت کرد و به ارائه چشم انداز خود از راه های پایان مناقشه روسیه و اوکراین پرداخت.

او گفت: در هفته ها و ماه های آتی بعضی کشورها خواستار آتش بس خواهند شد.

در ظاهر منطقی و حتی جذاب به نظر می رسد؛ چه کسی بدش می آید که طرفین جنگ سلاح ها را زمین بگذارند؟ کسی هست که نخواهد این کشتار متوقف شود؟ اما او ادامه داد: آتش بسی که صرفاً مواضع کنونی را تثبیت کند به روسیه این اجازه را می دهد تا سلطه خود بر مناطقی که تا امروز تصرف کرده را تثبیت و پس از آنکه جانی تازه گرفت، مجدداً حمله را آغاز کند.

بلینکن با بیان اینکه این صلح عادلانه و پایدار نخواهد بود، آن را صلح پوتِمکین خواند.

روایت شده که گریگوری پوتمکین فرمانده نظامی روسیه تزاری که معشوقه کاترین کبیر بود، در جریان سفر کاترین کبیر به کریمه در 1787 تأس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: از صلحی حمایت می کنیم که مورد موافقت اوکراین باشد

بلینکن: از صلحی حمایت می کنیم که مورد موافقت اوکراین باشد