مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:002023-05-30اقتصادي

قرارداد واردات 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان به زودی امضا می شود


وزیر نفت با بیان اینکه به زودی قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان به امضا خواهد رسید، گفت: بر اساس این قرارداد واردات روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمستان در همین ماه آغاز می شود.

- وزیر نفت با بیان اینکه به زودی قرارداد گازی میان ایران و ترکمنستان به امضا خواهد رسید، گفت: بر اساس این قرارداد واردات روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمستان در همین ماه آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد اوجی امروز در حاشیه دیدار خود با باتیر آمانوف، رییس کنسرسیوم دولتی ترکمن گاز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز بالاترین مقام کشور ترکمنستان، سردار بردی محمداف با رییس جمهوری ملاقات و گفت وگو می کند، اظهار کرد: خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم سوآپ گاز را طی قراردادی با جمهوری آذربایجان با حجم سالانه 1.

5 تا 2 میلیارد مترمکعب آغاز کردیم و با توافق طرف ها یک سال پیش حجم سوآپ گاز حدود دو برابر شد.

افزایش سهم تجارت گازی در منطقه وی ادامه داد: به زودی قرارداد واردات گاز ایران از ترکمنستان امضا می شود که بر اساس آن ایران از همین ماه (خرداد) واردات روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز را آغاز می کند.

ترکمنستان چهارمین کشور دارنده منابع گازی جهان است و ایران هم ظرفیت دریافت روزانه 40 تا 50 میلیون مترمکعب گاز را به منظور واردات و انتقال در مرزهای خود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد واردات 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان به زودی امضا می شود

قرارداد واردات 10 میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان به زودی امضا می شود