مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:302023-06-21سياسي

تاسیسات گردشگری، بستری مهم برای کارآفرینی


معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بسترهای کارآفرینانه ای که در تاسیسات گردشگری وجود دارد، بسیار زیاد است که نشان از اهمیت صنعت گردشگری است؛ - این موضوع هم به ایجاد کسب وکارها و هم به حفظ، بقا و ماندگاری کارآفرینی های این حوزه کمک می کند.

احمد دیناری در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش صنعت گردشگری با دیدگاه کارآفرینی اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از بسترهایی است که بسیار به کارآفرینی کمک می کند.

در ذیل ماده یک آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نظارت بر تاسیسات گردشگری که مصوب شهریور ماه 1394 است؛ بالغ بر 29 مصداق تاسیسات گردشگری که هر کدام به نوعی کارآفرینی محسوب می شوند، در این آیین نامه اشاره شده است.

وی با اشاره به مصداق های تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، سفره خانه سنتی، دفتر خدمات مسافرتی، مجتمع گردشگری و دهکده گردشگری سلامت اضافه کرد: هر کدام از این مصادیق به تنهایی مظهر کارآفرینی هستند که در این کسب وکارهای گردشگری، کسب وکارها و کارآفرینی های دیگری نیز ایجاد می شود؛ به عنوان مثال زمانی که یک هتل پنج ستاره مجوز می گیرد، نوعی کارآفرینی است که توسط سرمایه گذار انجام شده و فضاهای ایجاد شده به واسطه آن نیز منجر به کارآفرینی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیسات گردشگری، بستری مهم برای کارآفرینی

تاسیسات گردشگری، بستری مهم برای کارآفرینی