مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 20:202023-06-13اقتصادي

تولید سالانه 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی «ورشو» در بروجرد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تولید و فروش سالانه 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی «ورشو» در شهرستان بروجرد خبر داد.

- بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تولید و فروش سالانه 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی ورشو در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عطا حسن پور در سخنانی، اظهار داشت: سالانه یک تن فلز ورشو در قالب 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی در شهرستان بروجرد تولید و به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به تقاضا در بازار وسایل کاربردی و تزیینی ورشو و علاقه مردم به این اشیا به ویژه سماور زغالی و نفتی و ظروف آشپزخانه، تولیدات ورشو در ایجاد اشتغال جدید و کسب درآمد مناسب نیز مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: اکنون هشت کارگاه ورشو در این شهرستان فعال است که از این تعداد یک مورد مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یک کارگاه هم مربوط به سازمان فنی و حرفه ای است.

حسن پور، یادآور شد: راه اندازی خانه ورشو بروجرد در دست اقدام است و بخش عمده کار انجام و به زودی این خانه راه اندازی می شود تا مکانی باشد که استادکاران رشته ورشوسازی در آن گرد هم آیند و فعالیت های مرتبط با این صنعت اعم از آموزش، تولید و قلم زنی بر روی ورشو در همین مکان صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی «ورشو» در بروجرد

تولید سالانه 500 قطعه وسایل کاربردی و تزیینی «ورشو» در بروجرد