مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-17اقتصادي

آغاز برداشت کاملینا از مزارع آذربایجان غربی


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیاه روغنی کاملینا از سطح مزارع زیر کشت این استان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، مهدیه فلاح اظهار داشت: در سال زراعی جاری 320 هکتار از اراضی این استان زیر کشت گیاه کاملینا رفته و پیش بینی می شود 210 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان در سال زراعی گذشته (1401 - 1400) بیش از 56 هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول رفت، افزود: دانه روغنی کاملینا در ردیف همین گیاهان اقتصادی، سازگار و دارای تناوب مناسب کشت با غلات قرار دارد.

فلاح با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع 32.

9 تن محصول از مزارع استان برداشت شد، ادامه داد: در سال جاری کاملینا بطور عمده در مزارع شهرستان های پلدشت، باروق، نقده، ارومیه و بوکان کشت شده و به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با گندم، جو و حبوبات در دیمزارها محسوب می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میانگین عملکرد گیاه کاملینا را در مزارع دیم را 545 کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی 2هزار و 900 کیلوگرم در هکتار بیان کرد.

وی اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی برای هر کیلوگرم کاملینا (با 2 درصد ناخالصی و حداکثر 10 درصد رطوبت) 260 هزار ریال تعیین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت کاملینا از مزارع آذربایجان غربی

آغاز برداشت کاملینا از مزارع آذربایجان غربی