موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - استقلال خوزستان - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان كشوري - نساجي مازندران - افزايش حقوق - جشنواره تحقيقاتي رازي - اسفنديار اختياري - متخلفان محيط زيست - احداث واحدهاي آسيب ديده - سفتجان - شركت هواپيمايي آسمان - امارات متحده عربي - توافق سوچي - طراحي پوستر - حكيم ابوالقاسم فردوسي - فوتبال 5 نفره قهرماني آسيا - والانجرد - برنامه هاي شب يلدا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 14:062023-05-29سياسي

اهتمام به حقوق شهروندی، یک اصل اساسی در کشور است


حقوق شهروندی همه آحاد این کشور، فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و اجتماعی و با هر دین، مذهب و قومیت، محترم است و باید مورد اهتمام مسولین امر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری در نشست هیئت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان یزد، با اشاره به این که حق شهروندی، یک حق عمومی است که باید توسط ارکان حاکمیت برای شهروندان یک جامعه تأمین گردد اظهار کرد: همه انسان ها، مخلوق تکریم شده خداوند می باشند که فارغ از دین، مذهب، قومیت و نژاد از یک حق یکسان در جامعه برخوردارند.

وی افزود: حقوق شهروندی بر مبنای کرامت انسانی برای آحاد جامعه یکسان است و حفظ و صیانت از آن موجب افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت می گردد.

رییس کل دادگستری استان یزد  توسعه اجتماعی و امنیت اجتماعی را در گرو رعایت حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: قوانین مختلفی در حوزه حقوق شهروندی با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از افراد وجود دارد که اجرایی شدن آن نیازمند تلاش مضاعف است.

دهشیری خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر در استان یزد موارد نقض فاحش حقوق شهروندی گزارش نشده است که این به معنای شرایط کاملا مطلوب نیست اما نشان می دهد سطح التزام به رعایت حقوق شهروندی در این استان خوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام به حقوق شهروندی، یک اصل اساسی در کشور است

اهتمام به حقوق شهروندی، یک اصل اساسی در کشور است