مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-19سياسي

تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین


نماینده مردم تویسرکان در مجلس که رییس جمهور را در سفر به آمریکای لاتین همراهی کرده بود، توضیحاتی درباره دستاوردهای آن سفر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی محمدمهدی مفتح که در سفر به آمریکای لاتین، رییس جمهور را همراهی کرده بود، در تشریح دستاوردهای این سفر گفت: رییس جمهور اخیراً سفری به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه داشت که این سه کشور از لحاظ مقابله با آمریکا، سه کشور متحد با ما هستند و از سوی دیگر این کشورها تحت تحریم آمریکا هستند و همکاری نزدیک تر ایران با این کشورها بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: بیشترین تکیه این سفر در حوزه اقتصادی بود و قراردادهای متعددی بین جمهوری اسلامی ایران و سه کشور مذکور منعقد شد به گونه ای که 27 قرارداد اقتصادی با ونزوئلا، 6 قرارداد با کوبا و 6 قرارداد تجاری هم با نیکاراگوئه منعقد شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: در سفر رییس جمهور به ونزوئلا بیشترین تمرکز بر این بود که بازارچه اقتصادی ایجاد شود.

این کشور در حوزه معدن ظرفیت های زیادی دارد که قراردادهایی در این زمینه بین ایران و ونزوئلا منعقد شد.

مفتح ادامه داد: در مورد رفت و آمد کشتی هم قرار شد یک برنامه منظمی انجام شود و هر 15 روز یک بار حداقل این کار انجام شود و فروش نفت خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین

تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین