مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 07:352023-06-13پزشكي

حمایت بهزیستی از 44 بیمار مبتلا به «فنیل کتونوری» در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 44 بیمار مبتلا به فنیل کتونوری و خانواده های آنان در استان تحت پوشش حمایت های درمانی، تغذیه ای و آموزشی این نهاد قرار دارند.

- علی نصیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 44 بیمار مبتلا به فنیل کتونوری و خانواده های آنان در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش حمایت های درمانی، تغذیه ای و آموزشی بهزیستی قرار دارند.

  مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت کمک هزینه درمانی و تغذیه ای به این بیماران، ادامه داد: طی سال گذشته به هر یک از این بیماران چهار تا پنج میلیون تومان کمک هزینه درمان و 6 تا هفت میلیون تومان کمک هزینه تغذیه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری فنیل کتونوری یک نقص متابولیکی مادرزادی نادر است، افزود: اختلال اصلی در این بیماری، تجمع اسید آمینه فنیل آلانین در مایعات بدن و سیستم عصبی است و تجمع این اسید آمینه به دلیل عدم وجود آنزیم مورد نیاز برای تبدیل فنیل آلانین به تیروزین در بدن رخ می دهد.

نصیری اضافه کرد: اگر غذای بیماران مبتلا به pku یا همان فنیل کتونوری در زمان خودش به آن ها نرسد این کودکان دچار معلولیت ذهنی می شوند و عدم تأمین مجدد غذا منجر به تشدید معلولیت آن ها خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت بهزیستی از 44 بیمار مبتلا به «فنیل کتونوری» در چهارمحال و بختیاری

حمایت بهزیستی از 44 بیمار مبتلا به «فنیل کتونوری» در چهارمحال و بختیاری