مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-19بين الملل

35 نفر در انفجار سد «کاخوفکا» در اوکراین جان باختند


مقامات محلی در ا وکراین می گویند شمار قربانی های انفجار سد کاخوفکا به 35 نفر افزایش یافته و تاکنون 7 هزار نفر نیز به اماکن امن منتقل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آندری الکسینکو ، فرماندار منطقه خرسون اعلام کرد شمار افراد قربانی انفجار سد کاخوفکا و جاری شدن سیل به سمت مناطق مسکونی به 35 نفر افزایش یافته است.

رسانه های روسی 6 ژوئن (16 خرداد) گزارش دادند که نیروهای ارتش اوکراین سد و نیروگاه برق آبی کاخوفکا را با حملات موشکی منفجر کردند و سیلاب و جریان شدید آب به سرعت به سمت مناطق مسکونی حرکت کرد.

به گفته مقامات محلی تاکنون بیش از 7 هزار نفر از اهالی مناطقی که در مسیر این سیلات قرار دارند، به مکان های امن منتقل شده اند.

مارتین گریفیت، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دو روز پس از انفجار این سد با اشاره به تشدید وخامت شرایط بشردوستانه در اوکراین پس از انفجار سد کاخوفکا در جنوب این کشور، نسبت به افزایش بهای مواد غذایی در سراسر جهان هشدار داد.

گریفیت گفته که رقم غیرعادی 700 هزار نفر نیازمند آب آشامیدنی بوده و ویرانی ناشی از سیلاب در یکی از مناطق حاصلخیز و حائز اهمیت جهان، به کاهش صادرات غلات و افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان خواهد انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 نفر در انفجار سد «کاخوفکا» در اوکراین جان باختند

35 نفر در انفجار سد «کاخوفکا» در اوکراین جان باختند