مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:102023-05-29اقتصادي

تاثیر بحران های اقتصادی آمریکا بر بورس کشورهای عربی خلیج فارس


بازارهای سهام کشورهای عربی خلیج فارس نگران از احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بحران های مالی آمریکا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، در حالی که سرمایه گذاران منتظر احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) پس از حصول توافق در مورد افزایش سقف بدهی دولت ایالات متحده بودند، اکثر بازارهای سهام خلیج فارس روز یکشنبه با کاهش بسته شدند.

اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی، ارزهای خود را به دلار مرتبط کرده اند و به طور کلی از سیاست های بانک مرکزی ایالات متحده پیروی می کنند، که این امر باعث می شود، عرب های حاشیه خلیج فارس به طور مستقیم تحت تأثیر هرگونه انقباض پولی در آمریکا قرار گیرند.

کارشناسان هشدار می دهند که اگر دولت آمریکا نتواند بحران سقف بدهی خود را حل کند و در دام نکول بیفتد، مطمئناً این تحول در اقتصاد جهانی و بازارهای مالی منعکس خواهد شد که به معنای کاهش بی سابقه شاخص های بورس های خلیج فارس است که بیشتر آن عملکرد خوبی در ماه گذشته ثبت کرده بودند.

کاخ سفید و کنگره روز شنبه به توافق اولیه ای دست یافتند که ایالات متحده را از بحران مالی دور می کند و کوین مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت که انتظار دارد توافق س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بحران های اقتصادی آمریکا بر بورس کشورهای عربی خلیج فارس

تاثیر بحران های اقتصادی آمریکا بر بورس کشورهای عربی خلیج فارس